NFH - most könnyen kaphatsz százezres bírságot

Persze nem azért kaphatod ezt, mert mindez megvan... 2017 január 1-jétől alapvetően megváltozott, pontosabban átalakult a fogyasztóvédelem intézményi rendszere. A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) megszűnt és a fogyasztói bejelentések/panaszok kezelése járási szintre került. A fogyasztók idén már a lakóhelyük szerinti járási hivatalokhoz fordulhatnak fogyasztóvédelmi bejelentéseikkel. (Másodfokon a Pest Megyei Kormányhivatal országos hatáskörrel járhat el a panaszos ügyekben)

Van weboldalad? Kereskedsz? ÁSZF-ed is van? Akkor vigyázz, mert most könnyen kaphatsz százezres bírságot!

Megtévesztő tájékoztatási gyakorlat tanúsít – mely komoly bírsággal „díjazható” – az a vállalkozás, aki az ügyfélterében, internetes felületein valamint az írásbeli panaszokra adott válaszaiban az NFH-ra hivatkozik a panaszkezelés tekintetében.

Az ügyféltérből el kell tüntetni minden olyan tájékoztató feliratot, amelyen az NFH címe szerepel.

A weboldalainkról – ÁSZF és panaszkezelési szabályzat – szintén le kell szedni a már megszűnt hivatalra vonatkozó utalásokat.

Amennyiben írásban kezel a vállalkozás panaszt, úgy minden válaszlevél alján fel kell tüntetni a vásárló/fogyasztó lakóhelye szerint illetékes békéltető testület és fogyasztóvédelmi hatóság elérhetőségét, tehát itt is módosul majd a kommunikáció. A települések szerinti járási hivatalok elérhetőségét megtalálhatja a http://jarasinfo.gov.hu oldalon.

Érdemes ezeket a változtatásokat ellenőrizni illetve ennek megfelelően eljárni, hiszen közismert, hogy a pontos panaszkezelési tájékoztatás mindig is az ellenőrzések középpontja volt.